E timpul petrecerii de Craciun

Azi va invit sa cititi despre cum sa ne comportam la petrecerea de Craciun de la firma din informatiile pe care le-am trimis la redactia Romania Libera/ Piata Muncii, articol publicat in 13.12.2010:

http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/piata-muncii/este-timpul-petrecerii-de-craciun-209498.html

Fie că este vorba de organizarea unei tombole sau a unei petreceri într-un spaţiu elegant ori chiar la sediul firmei, beneficiile participării întregii echipe la astfel de evenimente nu sunt de ignorat. Pe lângă faptul că angajaţii vor fi mai motivaţi, coeziunea la nivelul echipei va creşte, şeful poate susţine printre puţinele sale discursuri în faţa întregii echipe, iar participanţilor li se poate aduce la cunoştinţă rezultatele cele mai semnificative ale firmei pe ultimile 12 luni şi proiectele ce vor urma a fi dezvoltate în anul următor.

Organizarea de petreceri cu ocazia sărbătorilor de iarnă este un obicei des întâlnit în cadrul multinaţionalelor, preluat apoi şi de majoritatea firmelor locale. Chiar şi cu un buget restrâns, un eveniment care adună întreaga echipă a unei organizaţii poate fi o oportunitate importantă pentru motivarea angajaţilor.

 Cristina Toma, consultant în carieră ZonaWellness.wordpress.com, consideră că printr-o petrecere se creează o interacţiune şi o coeziune a angajaţilor la un alt nivel, cu beneficii pentru relaţiile de la birou. „În cadrul unor asemenea evenimente, se creează un alt fel de interacţiune între angajaţi şi superiori, cu o tentă mai personală, mai umană.

Participanţii nu se întâlnesc în cadrul unei şedinţe ca să discute detaliile unui proiect, ci pot vorbi despre vacanţe, familie, evenimente plăcute din viaţa lor, evident menţinându-se în limitele decenţei”, precizează Toma.

Mai mult, petrecerea de sfârşit de an poate fi considerată ca o ultimă şedinţă susţinută de directorul general în prezenţa tuturor angajaţilor. „De obicei, conducerea, la începutul petrecerii, ţine câte un discurs în care prezintă proiectele întreprinse în anul ce a trecut sau un bilanţ pentru ultimile 12 luni. Momentul de început este continuat de o petrecere propriu-zisă, care este una motivantă pentru angajaţi”, susţine Bogdan Petrilă, organizator în cadrul Aristocrat Events Hall.

Idei de criză

Marius B. (32 de ani), angajat într-o firmă de reparaţii de calculatoare , va avea parte anul acesta de o petrecere de criză, susţinută din banii angajaţilor. „Nu am putut să ratăm anul fără măcar o petrecere”, ne mărturiseşte tânărul. „Am hotărât să strângem câte 20 de lei de fiecare şi, astfel, ne vom cumpăra singuri cele necesare pentru o petrecere. Singura implicaţie pe care a avut-o şeful a fost că şi-a dat acceptul de a transforma pentru o zi sala de şedinţe într-una pentru petreceri. Am stabilit de comun acord să ţinem petrecerea în ultima zi înainte de minivacanţa de Crăciun”, spune Marius B.Nici Roxana C. (28 de ani), angajată în sistemul public, nu a fost mai norocoasă anul acesta în ce priveşte o petrecere organizată de şefi. Totuşi, pentru că este de părerere că petrecerile sunt o oportunitate bună pentru a socializa cu ceilalţi colegi cu care în timpul programului nu interacţionează, a propus organizarea unei tombole. „Iniţiativa a fost a noastră. Pentru a ne face câte un cadou unul celuilalt, am fixat o sumă modică, de 30 de lei, iar fiecare ne-am trecut numele pe câte un bileţel, care va fi tras de către alt coleg. Astfel, fiecare face un cadou şi, în acelaşi timp, primeşte câte unul”, explică Roxana.

Bugete de 20.000 euro

Anul acesta, angajaţii din multinaţionale sunt printre cei care primesc o petrecere oferită de către superiori, care, la rândul lor, apelează la firme specializate. „Majoritatea clienţilor noştri provin din multinaţionale, pentru care organizăm petreceri pentru 200-400 de angajaţi”, specifică Bogdan Petrilă. „În anii trecuţi, bugetele erau mult mai mari, fapt pentru care se punea accent pe organizarea de evenimente cu participarea unor trupe. Totuşi, şi anul acesta organizăm o petrecere de aproximativ 20.000 de euro pentru 300 de angajaţi, în care îl avem invitat pe Ştefan Bănică Jr.”, îşi aminteşte Petrilă. Dar, în condiţiile unui buget restrâns, firmele au şi solicitări „de criză”. „Avem cereri pentru a organiza petreceri la sediul firmelor Printre solicitanţi sunt companiile auto, care, pentru a economisi bani, ne pun la dispoziţie showroom-urile pentru a le face spaţii de petrecere”, exemplifică Petrilă.

În cazul unei petreceri organizată de conducere, eticheta şi ierarhia tot rămân, astfel încât angajaţii ar trebui să fie decenţi şi moderaţi în comportament. Cristina Toma recomandă ca participanţii să menţină o atitudine pozitivă, veselă, să adopte un comportament decent, fără excese verbale, fără dansuri exagerate, fără glume neinspirate şi inadecvate mediului. Dar, în acealaşi timp, Toma îi sfătuieşte pe angajaţi să interacţioneze cu cât mai mulţi colegi de birou, de departament, cu managerii, fără a aborda însă subiecte de la serviciu.

În plus , trebuie evitate ţinutele indecente şi extravagante, cât şi purtarea de haine care încorsetează. „Nu flirtaţi cu colegii, şefii, nu faceţi exces de alcool, ţigări, cât şi nu vă bârfiţi colegii, superiorii, partenerii, colaboratorii, altfel riscaţi să fiţi consideraţi persoane cu un comportament îndoielnic”, conchide Toma.  Cum să vă comportaţi la o petrecere?
1. Amintiţi-vă că sunteţi la o petrecere şi că networking-ul este în esenţă doar a construi noi relaţii. Deci, relaxaţi-vă, distraţi-vă şi încercaţi să vă cunoaşteţi colegii noi.
2. Consideraţi petrecerea ca o oportunitate să aflaţi mai multe lucruri despre colegii dumneavoastră. Deci, ascultaţi-i atunci când vorbesc despre propriile lor persoane.
3. Amintiţi-vă că networking-ul de succes este bazat pe ceea ce oamenii vor spune despre dumneavoastră atunci când nu veţi fi prezent. Deci, ce doriţi să vorbească colegii despre dumneavaostră după petrecere?
4. Dacă purtaţi o conversaţie ¬interesantă, implicaţi cât mai multe persoane în aceasta.
5. Nu încercaţi să criticaţi activitatea unui alt coleg din anul ce a trecut. Dacă permite atmosfera, puteţi să o faceţi sub formă de glumă.

Sursa: http://www.jobsite.co.uk

Petrecerea ideală
1. Locaţia aleasă să fie în concordanţă cu nivelul companiei, dar să ofere un cadru de desfăşurare plăcut şi să nu fie prea pretenţios pentru angajaţi.
2. Mesele să fie organizate cu circa 8-10 scaune, pentru ca interacţiunea între participanţi să fie facilitată.
3. Să existe la începutul petrecerii un scurt discurs al directorului general sau al unui top manager în care să se menţioneze rezultatele cele mai semnificative ale companiei în anul acesta şi să se mulţumească tuturor angajaţilor pentru acestea.
4. Ar fi util să fie acordate diplome angajaţilor pentru diverse categorii: cel mai performant angajat al anului, cel mai proactiv, cel mai bun coleg, cea mai bună ascensiune în firmă etc. Aceste recunoaşteri sunt menite să aducă satisfacţie angajaţilor pentru munca lor din acest an, dar şi o modalitate de a se simţi apreciaţi şi implicaţi în deciziile companiei.
5. Se pot organiza concursuri de dans, karaoke, pentru crearea unei atmosfere plăcute, dar şi pentru implicarea şi crearea de echipe.

 De evitat
Evitaţi ţinutele indecente, extravagante, provocatoare, care nu îşi au locul la o astfel de petrecere.
Nu flirtaţi cu colegii, şefii, altfel nu veţi fi considerat profesionist.
Nu faceţi exces de alcool, ţigări.
Nu fiţi prea darnici cu colegii în ceea ce priveşte viaţa voastră personală; nu vă plângeţi de problemele personale pe care le aveţi.
Nu vă bârfiţi colegii, superiorii, partenerii, colaboratorii, altfel riscaţi să fiţi consideraţi persoane cu un comportament îndoielnic.
Nu staţi de vorbă doar cu o persoană toată seara; scopul unor astfel de petreceri este acela ca angajaţii să socializeze.

Sursa: Cristina Toma

Reclame

Etichete: , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: